Nabór wniosków na realizację Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego edycja 2025.

Ośrodek Pomocy Społecznej w Olkuszu rozpoczyna nabór wniosków na realizację Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego edycja 2025. Program będzie realizowany  od 01 stycznia 2025r. do 31 grudnia 2025r.  

Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnościami jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.

Adresatami Programu są:

  • dzieci od ukończenia 2 roku życia do ukończenia 16 roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: w pkt 7 i 8 orzeczenia o niepełnosprawności -konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz
  • osoby z niepełnosprawnościami posiadającymi orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności albo o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, albo orzeczenie traktowane na równi z wymienionymi.

Usługi asystencji osobistej polegają na wspieraniu przez asystenta osoby z niepełnosprawnością w różnych sferach życia, w tym:

  1. Wsparciu w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej;
  2. Wsparcie w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról w rodzinie;
  3. Wsparciu uczestnika w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania;
  4. Wsparciu uczestnika w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem.

Dokumenty niezbędne do realizacji Programu:

  1. Karta zgłoszenia do programu- Załącznik nr 7 do Programu
  2. Kserokopia orzeczenia o niepełnosprawności w stopniu umiarkowanym lub znacznym lub dokumentu równoważnego,
  3. Karta zakresu czynności- Załącznik Nr 8 do Programu
  4. Wyrok sądu o ubezwłasnowolnieniu ( kserokopia + oryginał do wglądu),
  5. Pełnomocnictwo notarialne ( jeżeli jest taka potrzeba),
  6. Oświadczenie dotyczące asystenta- załącznik nr 2 do Regulaminu
  7. Oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem- załącznik nr 3 do Regulaminu
  8. RODO- załącznik nr 15 do Programu
  9. RODO realizatora usługi asystencji- załącznik nr 1 do Regulaminu
  10. Oświadczenie rodzica o zapoznaniu się ze Standardami Ochrony Małoletnich- załącznik Nr 6 do Regulaminu

 

 !! Jeżeli złożone dokumenty będą niekompletne, osoba nie zostanie uwzględniona w rekrutacji. Dzień, w którym uzupełnione zostaną brakujące dokumenty przyjmiemy jako dzień złożenia kompletu dokumentów.

!! Możemy zweryfikować informacje, które mają wpływ na kwalifikację do Programu, poprzez wizytę pracownika socjalnego w miejscu zamieszkania osoby z niepełnosprawnością.

!! Prosimy o zapoznanie się z przyjętym Regulaminem Rekrutacji i  Kwalifikacji do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego edycja 2025.

 Dokumenty należy złożyć osobiście/ za pośrednictwem poczty (wtedy jako datę złożenia dokumentów przyjmujemy datę wpływu wniosku do tut. Ośrodka) w terminie od 12.12.2024r. do 30.12.2024r.

Więcej informacji można uzyskać w Ośrodku Pomocy Społecznej w Olkuszu: – osobiście., mailowo- sekretariat@ops.olkusz.pl, lub telefonicznie 32 6413212.

 

Dokumenty do pobrania:

Drukuj stronę