Ośrodek Pomocy Społecznej w Olkuszu rozpoczyna nabór wniosków na realizację Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego edycja 2025. Program będzie realizowany od 01 stycznia 2025r. do 31 grudnia 2025r.
Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnościami jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.
Adresatami Programu są:
- dzieci od ukończenia 2 roku życia do ukończenia 16 roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: w pkt 7 i 8 orzeczenia o niepełnosprawności -konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz
- osoby z niepełnosprawnościami posiadającymi orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności albo o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, albo orzeczenie traktowane na równi z wymienionymi.
Usługi asystencji osobistej polegają na wspieraniu przez asystenta osoby z niepełnosprawnością w różnych sferach życia, w tym:
- Wsparciu w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej;
- Wsparcie w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról w rodzinie;
- Wsparciu uczestnika w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania;
- Wsparciu uczestnika w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem.
Dokumenty niezbędne do realizacji Programu:
- Karta zgłoszenia do programu- Załącznik nr 7 do Programu
- Kserokopia orzeczenia o niepełnosprawności w stopniu umiarkowanym lub znacznym lub dokumentu równoważnego,
- Karta zakresu czynności- Załącznik Nr 8 do Programu
- Wyrok sądu o ubezwłasnowolnieniu ( kserokopia + oryginał do wglądu),
- Pełnomocnictwo notarialne ( jeżeli jest taka potrzeba),
- Oświadczenie dotyczące asystenta- załącznik nr 2 do Regulaminu
- Oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem- załącznik nr 3 do Regulaminu
- RODO- załącznik nr 15 do Programu
- RODO realizatora usługi asystencji- załącznik nr 1 do Regulaminu
- Oświadczenie rodzica o zapoznaniu się ze Standardami Ochrony Małoletnich- załącznik Nr 6 do Regulaminu
!! Jeżeli złożone dokumenty będą niekompletne, osoba nie zostanie uwzględniona w rekrutacji. Dzień, w którym uzupełnione zostaną brakujące dokumenty przyjmiemy jako dzień złożenia kompletu dokumentów.
!! Możemy zweryfikować informacje, które mają wpływ na kwalifikację do Programu, poprzez wizytę pracownika socjalnego w miejscu zamieszkania osoby z niepełnosprawnością.
!! Prosimy o zapoznanie się z przyjętym Regulaminem Rekrutacji i Kwalifikacji do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego edycja 2025.
Dokumenty należy złożyć osobiście/ za pośrednictwem poczty (wtedy jako datę złożenia dokumentów przyjmujemy datę wpływu wniosku do tut. Ośrodka) w terminie od 12.12.2024r. do 30.12.2024r.
Więcej informacji można uzyskać w Ośrodku Pomocy Społecznej w Olkuszu: – osobiście., mailowo- sekretariat@ops.olkusz.pl, lub telefonicznie 32 6413212.
Dokumenty do pobrania:
- Regulamin rekrutacji i kwalifikacji do Programu Asystent Osobisty Osoby z Niepełnosprawnościami
- Załącznik Nr 1 do Regulaminu- RODO asystenta
- Załącznik Nr 2 do Regulaminu- Oświadczenie dotyczące asystenta
- Załącznik Nr 3 do Regulaminu- Oświadczenie o zapoznaniu z Regulaminem
- Załącznik Nr 6 do Regulaminu- Oświadczenie rodzica o zapoznaniu ze Standardami Ochrony Małoletnich
- Zalacznik-nr-7-do-Programu-AOON-JST-2025-karta-zgloszenia
- Zalacznik-nr-8-do-Programu-AOON-JST-2025-karta-zakresu-czynnosci
- Zalacznik-nr-15-do-Programu-AOON-JST-2025-klauzula-RODO