Ośrodek Pomocy Społecznej w Olkuszu informuje, że Gmina Olkusz podpisała z Wojewodą Małopolskim umowę na dotację celową z budżetu państwa (budżet zadaniowy: 13.1.2.1 – wsparcie finansowe zadań i programów realizacji zadań pomocy społecznej).

Rok 2024 Nr umowy: 290/OPS/2024 Kwota dofinansowania z budżetu państwa lub Funduszy:  391 074 zł W ramach działu 852, rozdziału 85219, § 2030 klasyfikacji budżetowej, budżet zadaniowy: 13.1.2.1 – wsparcie finansowe zadań i programów realizacji zadań pomocy społecznej, (utrzymanie ośrodka pomocy społecznej, w związku z realizacją dodatkowych działań mających na celu rozwój pomocy społecznej)
Rok 2023 Nr umowy: 336/OPS/2023 Kwota dofinansowania z budżetu państwa lub Funduszy:  365 415 zł W ramach działu 852, rozdziału 85219, § 2030 klasyfikacji budżetowej, budżet zadaniowy: 13.1.2.1 – wsparcie finansowe zadań i programów realizacji zadań pomocy społecznej, (utrzymanie ośrodka pomocy społecznej, w związku z realizacją dodatkowych działań mających na celu rozwój pomocy społecznej)
Rok 2022 Nr umowy: 13/OPS/2022 Kwota dofinansowania z budżetu państwa lub Funduszy:  97 641 zł W ramach działu 852, rozdziału 85219, § 2030 klasyfikacji budżetowej, budżet zadaniowy: 13.1.2.1 – wsparcie finansowe zadań i programów realizacji zadań pomocy społecznej, (utrzymanie ośrodka pomocy społecznej, w związku z realizacją dodatkowych działań mających na celu rozwój pomocy społecznej)

Ośrodek Pomocy Społecznej w Olkuszu informuje, że Gmina Olkusz podpisała z Wojewodą Małopolskim umowę na dotację celową z budżetu państwa (budżet zadaniowy: 13.1.2.1 – wsparcie finansowe zadań i programów realizacji zadań pomocy społecznej na rok 2024).

Gmina Olkusz w ramach wsparcia finansowego zadań i programów realizacji zadań pomocy społecznej otrzymała dotację celową w wysokości : 391 074 zł, w tym:

  • 331 074 zł na dofinansowanie zadania własnego polegającego na utrzymaniu ośrodka pomocy społecznej
  • 60 000 zł na dofinansowanie zadania własnego polegającego na utrzymaniu ośrodka pomocy społecznej, w związku z realizacją dodatkowych działań wynikających z rozeznanych potrzeb, w tym kontynuacje projektów z roku 2023r.

Data podpisania umowy 26.02.2024r.

W miesiącu marcu 2024r. Zostaną zakupione tabliczki tyflograficzne zapewniające dostępność osobom ze szczególnymi potrzebami . Tabliczki zostaną zakupione w celu przezwyciężenia bariery, aby osoby niewidome, słabowidzące mogły uczestniczyć w życiu społecznym zgodnie z zasadami równości ( Ustawa z dn.19 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami Dz.U. z 2019r. poz. 1696).

W okresie od czerwca 2024r do grudnia 2024r. w Ośrodku Pomocy Społecznej w Olkuszu będzie działał Punkt Poradnictwa Specjalistycznego dla mieszkańców Miasta i Gminy Olkusz. Punkt zostanie uruchomiony dzięki uzyskanemu przez Gminę Olkusz dofinansowaniu z Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie ze środków państwowego funduszu celowego.

W Punkcie Poradnictwa Specjalistycznego w Ośrodku Pomocy Społecznej w Olkuszu będzie pracowało trzech specjalistów:

  1. Terapeuta uzależnień
  2. Psycholog posiadający doświadczenie w pracy z dziećmi
  3. Prawnik

Zadaniem specjalistów zatrudnionych w Punkcie Poradnictwa Specjalistycznego jest udzielanie bezpłatnych porad osobom i rodzinom, które mają trudności, wykazują potrzebę wsparcia w rozwiązywaniu swoich problemów życiowych, w tym działania adresowane do dzieci i młodzieży z różnymi problemami. Pracownicy Ośrodka Pomocy Społecznej w Olkuszu będą mieć zapewnione porady i konsultacje prawne, w zakresie wykonywania pracy zawodowej.

Specjalistyczne poradnictwo umożliwi osobom i rodzinom uzyskanie pomocy w radzeniu sobie z trudnościami, stresem i problemami, które mają wpływ na ich prawidłowe funkcjonowanie. Prowadzenie porad przez specjalistów pozwoli na wsparcie osób i rodzin w rozwiązywaniu  problemów oraz umożliwi  unikniecie głębszych kryzysów.

Specjaliści będą pełnić dyżury w budynku Ośrodka Pomocy Społecznej w Olkuszu, Aleja 1000-lecia 15C,  parter budynku, pokój nr 7.

 


 

Ośrodek Pomocy Społecznej w Olkuszu informuje, że Gmina Olkusz podpisała z Wojewodą Małopolskim umowę na dotację celową z budżetu państwa (budżet zadaniowy: 13.1.2.1 – wsparcie finansowe zadań i programów realizacji zadań pomocy społecznej na rok 2023).

Gmina Olkusz w ramach wsparcia finansowego zadań i programów realizacji zadań pomocy społecznej otrzymała dotację celową w wyskokości : 365 415 zł, w tym:

  • 313 338 na dofinansowanie zadania własnego polegającego na utrzymaniu ośrodka pomocy społecznej
  • 52 077na dofinansowanie zadania własnego polegającego na utrzymaniu ośrodka pomocy społecznej, w związku z realizacją dodatkowych działań wynikających z rozenanych potrzeb, w tym kontynuacje projektów z roku 2022r.

W okresie od maja 2024r do grudnia 2024r. w Ośrodku Pomocy Społecznej w Olkuszu będzie działał Punkt Poradnictwa Specjalistycznego dla mieszkańców Miasta i Gminy Olkusz. Punkt zostanie uruchomiony dzięki uzyskanemu przez Gminę Olkusz dofinansowaniu z Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie ze środków państwowego funduszu celowego.

W Punkcie Poradnictwa Specjalistycznego w Ośrodku Pomocy Społecznej w Olkuszu będzie pracowało trzech specjalistów:

  1. Terapeuta uzależnień
  2. Psycholog posiadający doświadczenie w pracy z dziećmi
  3. Prawnik

Zadaniem specjalistów zatrudnionych w Punkcie Poradnictwa Specjalistycznego jest udzielanie bezpłatnych porad osobom i rodzinom, które mają trudności, wykazują potrzebę wsparcia w rozwiązywaniu swoich problemów życiowych, w tym działania adresowane do dzieci i młodzieży z różnymi problemami. Pracownicy Ośrodka Pomocy Społecznej w Olkuszu będą mieć zapewnione porady i konsultacje prawne, w zakresie wykonywania pracy zawodowej.

Specjalistyczne poradnictwo umożliwi osobom i rodzinom uzyskanie pomocy w radzeniu sobie z trudnościami, stresem i problemami, które mają wpływ na ich prawidłowe funkcjonowanie. Prowadzenie porad przez specjalistów pozwoli na wsparcie osób i rodzin w rozwiązywaniu  problemów oraz umożliwi  unikniecie głębszych kryzysów.

Specjaliści będą pełnić dyżury w budynku Ośrodka Pomocy Społecznej w Olkuszu, Aleja 1000-lecia 15C,  parter budynku, pokój nr 2.

 


 

W okresie od marca 2022r.  do 31.12.2022r.  w Ośrodku Pomocy Społecznej w Olkuszu
Aleja 1000-lecia 15 C,
będzie działał Punkt Poradnictwa Specjalistycznego dla mieszkańców Miasta i Gminy Olkusz. Punkt został uruchomiony dzięki uzyskanemu przez Gminę Olkusz dofinansowaniu z Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie ze środków państwowego funduszu celowego. Gmina Olkusz w ramach wsparcia jednostek samorządu terytorialnego
w realizacji zadań własnych gmin z zakresu pomocy społecznej w 2022 roku na realizację zadania otrzymała dotację celową w kwocie 97 641 zł. Wkład własny Gminy Olkusz w realizację zadania stanowi kwota 24 411 zł. Całkowity koszt zadania to 122 052 zł.

W Punkcie Poradnictwa Specjalistycznego w Ośrodku Pomocy Społecznej w Olkuszu będzie pracowało trzech  specjalistów:

  1. Terapeuta uzależnień.
  2. Specjalista terapii środowiskowej.
  3. Psycholog posiadający doświadczenie w pracy z dziećmi.

Zadaniem specjalistów zatrudnionych w Punkcie Poradnictwa Specjalistycznego jest udzielanie bezpłatnych porad dla Mieszkańców Miasta i Gminy Olkusz. Porady będą udzielane osobom i rodzinom, które mają trudności, wykazują potrzebę wsparcia w rozwiązywaniu swoich problemów życiowych, w tym działania adresowane do dzieci i młodzieży z różnymi problemami. Specjalistyczne poradnictwo umożliwi osobom i rodzinom uzyskanie pomocy w radzeniu sobie z trudnościami, stresem i problemami, które mają wpływ na ich prawidłowe funkcjonowanie. Prowadzenie porad przez specjalistów pozwoli na wsparcie osób i rodzin w rozwiązywaniu problemów oraz umożliwi unikniecie głębszych kryzysów.

Porady specjalistów dla mieszkańców Miasta i Gminy Olkusz udzielane są bezpłatnie.

Harmonogram dyżurów specjalistów dostępny jest na stronie internetowej Ośrodka Pomocy Społecznej w Olkuszu.

Wszelkie informacje dotyczące działalności Punktu Poradnictwa Specjalistycznego można uzyskać pod numerem telefonu  511-341-295 – w godzinach od  07.30 – 10.30.
Osoby koordynujące działanie Punktu Poradnictwa Specjalistycznego:

  • Starszy Specjalista Pracy Socjalnej – Agnieszka Będkowska
  • Starszy Specjalista Pracy Socjalnej – Anna Walotek